| Vin si cafea pentru o viata mai lunga |
|
|
|
Pagina 1 din 2 Potrivit unui studiu prezentat la Intilnirea Anuala a Academiei Americane de Neurologie din Statele Unite, consumul moderat de vin si cafea ne poate prelungi viata. Studiul, efectuat pe aproximativ 14.000 de participanti in virsta, a aratat o asociere intre consumul de vin si reducerea tuturor cauzelor mortalitatii. In plus, s-a demonstrat si faptul ca cea care mareste puterea aspirinei si a altor calmante este cafeina. In vin se petrec in permanenta transformari
Unele rezulta in urma procesului de fermentatie alcoolica sau a altor procese fermentative, altele iau nastere pe parcursul maturarii vinului, ca urmare a diferitelor reactii care au loc in vin in aceasta faza. Aceasta compozitie complexa, alaturi de faptul ca in vin se petrec in permanenta transformari datorate proceselor de oxido-reducere, i-a facut pe specialisti sa asemene vinul cu un organism viu. Cercetatorii Maria M. Corrada, Annlia Paganini-Hill si Claudia H. Kawas au studiat posibila legatura dintre cantitatea acumulata de vitamine antioxidante, calciu si anumite bauturi sau alte cauze ale mortalitatii. Iubitorii de vin vad mai bine decit ceilalti Tinind cont de efectele daunatoare ale alcoolului asupra hipertensiunii si retinopatiei, ei se asteptau la o agravare a bolii la amatorii de vin, dar, dimpotriva, au constatat ca, dupa mai multe controale statistice, iubitorii de vin vad mai bine decit ceilalti. Vederea si efectele antioxidante ale vinului Cercetatorii au apreciat ca aceasta reducere a riscurilor de slabire a vederii la cei ce beau vin ar putea fi datorata efectelor antioxidante ale vinului si consecintelor consumului sau asupra plachetelor sangvine. Insignifianta aproape inainte de 55 de ani, degenerescenta oculara creste o data cu virsta si atinge aproape 30 la suta din persoanele care au 75 de ani. Cercetatorii americani sint completati de specialistii brazilieni, care au declarat recent ca au descoperit noi dovezi ce confirma efectul curativ al vinului rosu. Testele efectuate de specialistii brazilieni pe iepuri au aratat ca atît vinul rosu, cît si vinul rosu nealcoolizat opresc depunerile grasimilor din sînge pe vasele sangvine. Carlos Vincente Serrano si colegii sai de la Instituto De Coracao do Hospital das Clinicas din Sao Paolo au luat 30 de iepuri si le-au administrat o dieta speciala, bogata in grasimi. Unui grup i-a fost administrat vin rosu, zece iepuri au baut vin rosu nealcoolizat si zece nu au primit nici un fel de alta ratie suplimentara. Dupa 12 saptamini, iepurii au fost sacrificati si vasele lor sangvine inspectate. |
||||
| < Pagina anterioara | Pagina urmatoare > |
|---|