|
Potrivit unui studiu prezentat la Intilnirea Anuala a Academiei Americane de Neurologie din Statele Unite, consumul moderat de vin si cafea ne poate prelungi viata. Studiul, efectuat pe aproximativ 14.000 de participanti in virsta, a aratat o asociere intre consumul de vin si reducerea tuturor cauzelor mortalitatii. In plus, s-a demonstrat si faptul ca cea care mareste puterea aspirinei si a altor calmante este cafeina. In vin se petrec in permanenta transformari Putini consumatori stiu ca in vin se regasesc aproape 500 de componente, aflate in diferite stari - moleculara, ionica, macromolecule sau particule de marime coloidala - si combinate intr-o maniera complexa, unele fiind preluate asa cum se regasesc in struguri (acizii tartric, malic, citric, glucidele, substantele minerale).
Unele rezulta in urma procesului de fermentatie alcoolica sau a altor procese fermentative, altele iau nastere pe parcursul maturarii vinului, ca urmare a diferitelor reactii care au loc in vin in aceasta faza. Aceasta compozitie complexa, alaturi de faptul ca in vin se petrec in permanenta transformari datorate proceselor de oxido-reducere, i-a facut pe specialisti sa asemene vinul cu un organism viu. Cercetatorii Maria M. Corrada, Annlia Paganini-Hill si Claudia H. Kawas au studiat posibila legatura dintre cantitatea acumulata de vitamine antioxidante, calciu si anumite bauturi sau alte cauze ale mortalitatii.
|